Iltapäiväleffat: Laila Kinnunen X 3
Iltapäiväleffat: Laila Kinnunen x 3
Milana Misic esiintyy torstaina 15.2. Kahvia ja ikivihreitä -konserttisarjassa ja tulkitsee äitinsä Laila Kinnusen unohtumattomia lauluja. Seuraavana päivänä, perjantaina 16.2., esitetään iltapäiväleffoina Laila Kinnusesta (1939-2000) kertovia musiikkidokumentteja.
1. Laila-henkilödokumentti
Suomi 1989
Ohjaaja: Kanerva Cederström, Riikka Tanner
Tuotanto: Kinotuotanto Oy, Yleisradio / TV 1 / Viihdetoimitus
Kesto: 42 min
Laila Kinnunen, 1960-luvun tähti, yleisön suosikki ja vaikuttava tulkitsija, elää elämäänsä Helsingissä 1988 ja käy Etelä-Ruotsissa, sotalapsuutensa maisemissa.
2. À la Laila -musiikkiohjelma
Suomi 1967
Kesto: 23 min
Osa 1. Laila Kinnunen ja Erkki Melakosken orkesteri esittävät 60-luvun suosikkisävelmiä.
3. Jazzia vanhassa talossa -musiikkidokumentti
Suomi 1961
Ohjaaja: Osmo Harkimo
Kesto: 25 min
Jazzia vanhassa talossa on television ensimmäisiä musiikkiohjelmia. Jälkipolville se säilyi koska se kuvattiin filmille. Lyhytelokuva sisältää kaunista yöllistä kuvaa Helsingistä. Kameran linssiin ovat osuneet niin Kaivopiha kuin elokuvateattereiden mainosvalot. Itse jazz soi vanhassa puutalossa Helsingissä Albertinkatu 20:ssä, legendaarisessa Old House Jazz Clubissa eli Mäyränkolossa.
Solisteina ovat Laila Kinnunen ja Brita Koivunen, orkestereina Pekka Mäyrämäki Dixieland Band sekä Jaakko Salo Modern Band. Yhtyeet soittavat muun muassa kappaleet Minor Blues, Run for your life, Old House stomp, Riverboat blues ja Tuoll' on mun kultani.
Näytöksen kokonaiskesto 1 h 30 min.
Ilmainen sisäänpääsy Kahvia ja ikivihreitä: Lailan laulut -iltapäiväkonsertin (15.2.2018) lipulla.
Tapahtuma kuuluu Kaikukortin piiriin.
Kuva: Kuvasiskot / Museoviraston kuvakokoelmat: Historian kuvakokoelma
Järj. Espoon kulttuurikeskus
www.espoo.fi/kulttuurikeskus
http://m.espoonkulttuurikeskus.fi
Tapahtumapaikka / Venue
Jaa valitsemassasi palvelussa:
Stadissa.fi tarjoaa vinkkejä vapaa-aikaan vuoden ympäri.
Voit vinkata mukaan tapahtuman tai uutisen Helsingin seudulta.







































































