Simone Aughterlony: Biofiction
Simone Aughterlony – Hahn Rowe
Biofiction
Ikäraja K-18
Simone Aughterlonyn ja Hahn Rowen Biofictionin näyttämöllä esineet, materiaalit, esiintyjät ja äänet muodostavat kumppanuuksia, vaikuttuvat toisistaan, ovat yhdessä ja toistensa kanssa. Tunnereaktiot, intiimit, nautinnolliset, aistilliset ja seksuaaliset suhteet synnyttävät teoksen monenkeskisen rakkaustarinan.
Biofictionissa kehot tunnustelevat, hankaavat ja hivelevät ympäröivää maastoaan, joka sulkee sisäänsä niin inhimillisen kuin ei-inhimillisen, luonnollisen kuin keinotekoisenkin. Kehot vaikuttavat siihen työllään ja toisaalta antautuvat sen erilaisille tunnuille, laaduille ja sen elämää pursuavalle voimalle. Biofictionissa katsojien eteen aukeava erämaa on ei-hierarkkisissa valtasuhteissaan sekä utooppinen että läsnä tässä ja nyt. Sen koreografia on maailman rakentamista uudelleen.
Hahn Rowe rakentaa teoksen äänimaiseman livenä sekä elektronisesti että intiimisti materiaalien kanssa, niiden äänellisyyttä yllyttäen ja sitä seuraten.
”Onko kyseessä liiketutkielma, musiikki vai hauska pornon jälkeinen praktiikka? Teos tuo kehot ja kumppanimateriaalit yhteen assosiaatioiden tuolla puolen, keskusteluun jossa ei voi enää havaita eroa innostumisen, innostavuuden ja yhdessä innostumisen välillä.”
In Biofiction, by Simone Aughterlony and Hahn Rowe, things, materials, performers and sounds form partnerships, enhance and influence each other, and come together on the stage. Biofiction's polyamorous love story is a web of emotional reactions and intimate, luxurious, sensuous and sexual cohabitations.
The bodies of Biofiction touch, vibrate, excite, and resonate with the terrain around them, which encompasses both human and non-human elements, both the natural and the artificial. The bodies influence it through their exertion while simultaneously surrendering to its various sensations, qualities and life-affirming power. Biofiction's desert of non-hierarchic power relationships is utopian, yet present here and now. Its choreography is the rebuilding of a world.
Hahn Rowe builds the soundscape of Biofiction live, using both electronic instruments as well as working the materials intimately, simultaneously provoking their auditory qualities and following them.
“Is this movement research, music or fun post-porn practice? Beyond the associations, it brings the bodies and companion materials in conversation to know no difference between being excited, being exciting and being excited-with.”
Esitys | Performance: Simone Aughterlony, Jen Rosenblit, Hahn Rowe
Konsepti | Concept: Simone Aughterlony
Live-musiikki | Live Music: Hahn Rowe
Dramaturginen tuki | Dramaturgical advice: Saša Bozic, Jorge León
Puvut | Costume: Judith Steinmann
Valosuunnittelu | Light Design: Florian Bach
Tekninen johtaja | Technical Director: Ursula Degen
Tuottaja | Production Management: Sina Kießling
Tuotanto | Production: Simone Aughterlony / Verein für allgemeines Wohl
Tukija | Supported by: the NATIONALES PERFORMANCE NETZ (NPN) Coproduction Fund for Dance, which is funded by the Federal Government Commissioner for Culture and the Media on the basis of a decision by the German Bundestag; Stadt Zürich Kultur, Kanton Zürich Fachstelle Kultur, Swiss Arts Council Pro Helvetia
Avustajaliput myynnissä lippu.fin puhelinpalvelussa, täyden palvelun myyntipisteissä sekä R-kioskeilla ja Helsingin Kulttuurikeskuksen lipunmyynneissä (ei Kanneltalo).
Ikäraja K-18.
Tapahtumapaikka / Venue
Jaa valitsemassasi palvelussa:
Stadissa.fi tarjoaa vinkkejä vapaa-aikaan vuoden ympäri.
Voit vinkata mukaan tapahtuman tai uutisen Helsingin seudulta.







































































